18 januari 2012

Tillstånd har gett stillestånd.

Vet inte vad som kom först, ryggvärken eller förkylningen. Men både åkommorna har negativt påverkat bloggandet. Har mest hållit mig hemma och fixat i lägenheten och, tillsammans med besökande vänner från Stockholm som gav smakråd och köptips, shoppat lite tillbehör.

Det ryggonda gjorde sig påmint då jag skulle upp ur sängläge. Det kändes som knivar instuckna i vekryggen och de första stapplande stegen efter att ha krånglat mig upp fick mig att se ut som om jag knäppt ihop västen med gylfen.
Förkylningen hade övergått i bronchitis and acid in stomach sa läkaren som jag gick till i söndags kväll.  Ja, den lilla kliniken med en kvartersläkare och drop-in mottagning har öppet även söndagar. Med snabb service. Kom dit halv åtta och efter att ett tiotal patienter hade betats av fick jag min dom; alltså luftrörskatarr och syra i magsäcken. Medicinen kvitterade jag ut i samma lokal och allt var klart på en timma. Nu är hostan mest besvärande, hoppas vara fullt återställd om en vecka.

Det har blivit (alltför)mycket internetkoll, läsning och tv-tittande senaste tiden. Ingen cykling eller annan motion, men jag har haft full koll på vad som händer ute på gatan - och uppe i trädtopparna. Här är liv och rörelse hela dagarna, trevligt. Och lugnt nattetid, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar