20 januari 2012

Närkoll

Jag har mest hållt mig hemma den senaste tiden och inte haft någon större koll på vad som hänt i stan. Tills i dag - då det hände grejer alldeles utanför och helt under lägenheten.

En akrobatgrupp från Bangkok bor i ett intilliggande hotell och testade utrustningen och tränade inför kommande uppvisning på måndag . . .
(Vad händer då, kanske någon undrar; se kollande inslag.)






I markplan där jag bor öpppnades i dag en restaurang/kafé. Frestande med frukost och lunch. I dag intog jag båda måltiderna där, men hoppas det inte ska bli en dålig (o)vana, nu när jag tänkt fixa i alla fall frukost hemma varje dag.

Tillsammans med vännerna från Stockholm var vi de första gästerna. Åt jättegod Patébaguett och fick gratis vitt vin.
Personalen.

2 kommentarer:

  1. Lyckans ost med parkettplats på circus och vitt vin till frukost! Du visste nog exakt vad du gjorde när du flyttade dit. Det är få förunnat att kunna använda bostaden som gömsle när storstadens vildar skall fotograferas. Grattis! Bertil

    SvaraRadera
  2. Passar mig perfekt!
    Apropå ost så har jag (nästan) 3 kg svensk ost i kylspåpet, välkommen att smaka.

    SvaraRadera