30 januari 2012

Årets första cykeltur

Vid kaféet, Björn från Stockholm och David från London.
Det har i och för sig varit en läglig tid att vara krasslig. Jag har kunnat fixa med lägenheten mellan viloperioder och shoppingrundor.
Men i dag var det dags att bränna av lite av överflöden jag samlat på mig runt midjan. I lung takt visserligen, men ändå ansenliga cirka 60-65 km.

I sällskap med två cykelentusiaster favoritstråket längs foten av berget Doi Suthep söderut till kaféet vid "gömda dalen". Vidare på småvägar förbi hantverksbyn Baan Tawai. Fastän jag varit där flera gånger tidigare så finns flera områden att nyupptäcka, såsom denna gången; drakar och andra djur gjorda av återvunnen pappersmassa och stora, tunga, vackra träarbeten.
På grund av vägarbete (och min ringrostighet) åkte vi fel och snurrade runt i ett bostadsområde med flotta villor. David från London fick oss så småningom på rätt spår, mycket tack vare hans stora längtan efter Fish and Chips, som vi gottade oss med vid hemkomsten i "min" restaurang.
Intressant motiv; ett korslagt mönster av trästickor som anses skydda (i detta fallet) risfälten från onda andar.
Fräcka drakar, som ändå inte skrämde tre närgående cyklister.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar