18 september 2012

Med cykelklubben till turistmässa/festival

Det var längesedan jag hängde med söndagsklubbens cykelutflykter. Men i söndags blev det av. En kort sträcka till Ratchapreuk Royal Flora. För en utställning om eco-turism. Med äventyrsaktiviteter, visning av hantverk, underhållning, seminarier med mera.
Fastän aviserat i vissa medier var även denna mässa glest besökt. Vi, cirka 50 cyklister (varav bara två faranger), var det stort dominerande antalet under de två timmarna vi var där.
Vårat besök var bokat och förberett. Vi fick fritt inträde (med cyklarna) och blev välkomnade av parad med trummor och danserskor. Samt bjudna på sandvich, vatten, nudelsoppa och kaffe. Basen för cykelklubben, tidigare professor i Chiang Mai Universitet, har goda kontakter runt om i staden.
Efter mina snart fyra år i Chiang Mai kände jag till och igen det mesta. Men tog med mig lite foldrar och bland montrarna hittade jag information om ett intressant hotell, som drivs av Lahu stamfolk. Kan bli ett övernattnings-alternativ för kommande cykeltur norrut.





Hotell med kulturell och traditionell touch, intressant kombination.

2 kommentarer:

  1. Det där hotellet skulle jag gärna vilja prova, vi har faktiskt pratat om att ta en tur norröver snart. Så tack för bra tips.

    SvaraRadera
  2. Hotellet ligger nära Highway 107. Nås med lokalbuss Chiang Mai - Thaton. Dom har också ett avlägset boende i bergen; Lahu Mountain Village. Trevlig resa!

    SvaraRadera