27 oktober 2014

MC Trial in action

Tävlingen var i full gång när jag kom fram. Samtidigt kom också de tre andra åskådarna, cyklister som jag kände igen från Doi Suthep cyklingen förra december.
Ja, någon publikmagnet var det inte precis. Endast de närmast anhöriga övervakade arrangemanget. Ihop med de trettiotalet tävlande var där cirka 50 personer i terrängen.
De som var där hade kul. Med hejarop, kommentarer, applåder, anvisningar och bedömningar. En finger i luften för varje fot i marken, vid fem "fel" utesluten vid det enskilda momentet. De flesta tävlande var riktigt seriösa. Några dock glada amatörer, som festade med thaiwhisky och öl mellan heaten.

När det blev paus för lunch blev jag erbjuden mat och dryck samt att ta en provtur med en hoj. Maten såg riktigt läcker ut men jag tackade ja enbart till vatten, fortsatte sedan vidare ut på Samoengvägen och hittade fina restauranger och kaféer.
Inte mycket mer att ordna om, här är en del bilder ur svåra ljusförhållanden i skogen.

SAMMANBITEN. Bakom till vänster cyklister med Doi Suthep cykeltröja.

FALL i första kurvan. Lägg märke till nummerlappen, 32.







Ingen tidtagning, enbart precision. Balans, styrka och mod viktiga egenskaper hos föraren.
 
 

 Festprisse nummer ett (31) showade vid ett hinder.

Nr 31 (t.v.) och kompisen nr 32 skojade sig igenom tävlingen. När kameran riktades mot dem riktade en person fingret mot stärkande dryckerna.
De hade också med sig "marktjänst". Familjer, även med barn.

Vid lunchpausen drog jag mig tillbaka. Fick med mig pris och prispall i form av foto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar