29 oktober 2014

Nytt, nytt, nytt längs floden Ping.

Det var hög tid för en cykeltur efter allt scooteråkande tre dagar i sträck. Följde floden Ping söderut. Fick sällskap med en thaicyklist (han hade tidigare Blues BarMoonmuang Rd, nu stängt), som visade mig fina vägar till Ban Tawai där jag tog morgonkaffet. Tog mig sedan genom den myllrande handverksbyn på småvägar och fick syn på omlastning av möbler som skulle till Krabi på överfullt lastflak. Dessutom kulörta små ballonger vid vägkanten.

Dagens bilder kommer från andra "sevärdheter", längs floden på väg tillbaka. Nymålade statyer (som jag tidigare sett i omålat skick). Ett kommande fint beläget kafé som troligen öppnar i november-december.  Åt lunch vid en för mig ny restaurang alldeles intill en fiskeodling, läge för färsk fisk.


Välutrustad. även med Mobil vid örat.




Andra matgäster vid fiskerestaurangen.

. . . och efter.
Min lunch. Före . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar