19 april 2015

100 000 besökare


En slags milstolpe.

Mitt första besök till Thailand, 1976.
När jag började blogga 2009 (med retroaktiva inlägg från 2008) var det tänkt som minnesnoteringer för mig och ett sätt att, i stället för e-post, kommunicera med vänner och bekanta i hemlandet från nya hemmalandet. Sedan har det blivit mer och mer som en hobby och har samtidigt ökat mitt intresse för fotografering.

I början var det väldigt låga besökarsiffror, för att få rejäla lyft under Thailands våldsamma politiska drabbning 2010 och den stora översvämningen 2011.

De senaste månaderna har besökarantalet ökat lavinartat av oförklarlig anledning, nu mellan 200-250 träffar om dagen. Mycket av det kommer nog från sökord (där säkert många hamnar i något de inte alls tänkt sig) och inte direkta bloggbesök. Inte heller vet jag hur statistiken räknas ut.  Scrollar man ner kan man ju se flera inlägg på ett besök. Jag bryr mig inte så mycket om statistiken, bara kul att dela med sig om händelser och upplevelser.

I skrivande stund, nu hemkommen efter utflykten: Sidvyer, all historik (vad det nu betyder) 100 302.

 
 

För nytillkomna tittare här några tillbakablickar:

2008. Ihop med dåvarande ledaren för Chiang Mai Sunday Cycling Club.
2008. Loy Krathong.

2008. Spektakulär happening Thapae Gate.

2009. Innan jag sett tuppfäktningar upplevde jag denna exotiska skalbagge-fighten.

2010. Politiska våldsamheterna. Överst Chiang Mai efter "surrender", nedan Bangkok nära Lumpini Park.



2011. Elefantens dag den 13 mars (varje år). Stora översvämningen, bilden från Chiang Mai.

2012. Elefant på Walking street.  Och Freshmen från Chiang Mai University rusar upp till Doi Suthep.


 
 
2013. Svenska Fotbollslandslaget i Chiang Mai, Eric Hamrén bas då. Ceremoniell buffelslakt till jättar.

 
2014. Jag flyger, jag flyger. Samt (vid annat tillfälle) hittar prehistorisk pelarvägg.

6 kommentarer:

  1. Grattis till 100.000 tittare, wow!!! Inte alls konstigt, din blogg är både intressant, trevlig och ger många bra tips. Dessutom alla dessa fina bilder som bara blir bättre och bättre! Bravo-tackar från Villgott.

    SvaraRadera
  2. Det är ett stort nöje att följa din blogg. Då och då gör jag tillbakablickar i den också. Många bra bilder och intressant information.

    SvaraRadera
  3. När var jag där och när inträffade det? Vad sker i den och den perioden (till exempel, när är risfälten som mest intensivt gröna)? Ja, det har blivit ett liten uppslagsverk för mig själv också.

    SvaraRadera
  4. Jag hittade Din blogg via 50 i BKK. Mycket läsvärda trevliga rapporter och fantastiska bilder .Kalle i Växjö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalle. Som Smålänning känner du väl då till att Annika (50+ i Bkk) blev Årets Smålänning för något år sedan. Jag råkade besöka henne samma dag Svt Smålandsnytt gjorde reportage om det och jag bloggade givetvis om utmärkelsen.

      Radera
  5. Grattis Göte! Din blogg och dina bilder blir bara bättre och bättre som någon här ovan skrev. Kan inte göra annat än att hålla med helt och fullt!
    /Lung Nok

    SvaraRadera