14 april 2015

Dagens fångst - svärdfisk

Bland dagens (och varje dags) enormt stora mängd småfisk, (är det småsill?) landades också två svärdfiskar.

Jag är fortfarande kvar i Prachuap Khiri Khan. Här var det vattenlek endast en dag, den trettonde. Och om man inte själv ger sig in i leken lämnas man i fred, jag kunde kolla spektaklet och gå på den enda gatan där festen pågick utan att få en droppe på mig. Men så finns här heller inte några farangligister. Tyckte dessutom att det var lugnare än förra året, kanske stadens ungdomar åker till närliggande, mer häftiga orter för vattenkrig. Dessutom gjorde ett kraftigt åskregn-oväder fram till tolvtiden att de officiella firandet blev rejält avslaget. Klockan 18 kom en polisbil körande och basonerade ut att nu är leken slut, och det blev tvärstopp. Föredömligt!

Tillbaka till fångsten - och fångsterna. Lägger in en två dagar gammal arkivbild också samt min middagsfisk för dagen.

Håv efter håv efter håv efter . . .
Korg efter korg efter k . . .








Sortering av småfisken.




Det är väl Svärdfisk?

Eller flygfisk?

En annan glad fiskare.
Min middag vid Ao Noi. Kokt Red Snapper med kryddstark lemonsås.


2 kommentarer:

  1. Du tror inte att det var ett par näbbgäddor du träffade på? Vilken fin middag! Red snappern verkar lite blek om nosen. Gillade inte Songkran? Villgott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näbbgäddor är sötare. Ja, RED Snapper blir väl sådan när det blivit tillREDd. Gillar Songkran så länge jag inte blir översköljd av iskallt vatten.

      Radera