27 november 2016

Alltid detta Chinatown Bangkok

Outtömliga Chinatown är alltid första prioritet på mina besök i Bangkok.

När tillfälle gavs att åka bil till Bangkok med en kamrat som hade shoppingärende hängde jag på. Och fick även ratta bilen genom ett kuperat, kurvigt avsnitt på alternativ väg innan Highway 106 kommer ut på Highway 1.

Fototillfälle på mindre vägen, där det är lätt att stanna.

Highway 1 är enbart transportsträcka.


Nu bilderna från Chinatown.

Ändhållplats - och vändplats för buss.
Skönhetssalong på gatan.
Limited betyder nog begränsat (utrymme) i detta fallet.
Alien möter Batman.
Mannen låg och SJÖNG uppe på lasten.
Sköna, mjuka - och opraktiska - fåtöljer.
I väntan på kunder.



Kvinnor, stort inslag i byggsvängen.



Lunch för tunnelbanebyggare.


Efter ett fullmatat bildreportage gör bloggen likt mc-leverantören - ser sig om efter nya mål.


3 kommentarer:

  1. Såååå jäkla bra Göte !

    SvaraRadera
  2. Jag som trodde jag har full koll på vad som händer i China Town...men efter att sett ditt reoptage förstår jag att jag får nog utforska lite mer....härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. Jättefina byggbrudar, all heder åt bloggen!

    SvaraRadera