07 november 2016

Bonus - Närgången elefantunge

Resan är målet.
Vid varje resa och utflykt är inte det viktigaste att komma fram så fort som möjligt. En resa behöver inte vara lång men kan vara länge. Tolvmilarundan senast tog två dagar.
Det längsta stoppet på hemvägen var när jag hamnade bland en flock elefanter.
En grupp från norra Italien var på seminarium med temat Good Living. Och hade en verkligt skön tillvaro med elefanter vid ett vattendrag intill Belle Villa Resort.
Just in time hamnade jag där när elefanterna matades, borstades och tvättades. Jag har stor respekt för de stora tunga djuren och gick i utkanten av elefanterna på väg till scootern. Då ville en mahout plåta mig ihop med en elefantunge. Så jag fick snällt ställa mig mitt i hjorden.

Först en bild på en av många mysiga serveringar längs Samoengvägen.








I mitt byxben !
Var är snabeln?
Försökte trycka bort ungen, men den var urstark. Fick retirera ur "anfallet".

Bäst att de håller sig till varandra.

2 kommentarer:

  1. Du ser riktigt naturligt glad ut med en snabel i byxbenet! Näst sista bilden är jättefin "snabel mot snabel" /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Äkta glädje - naturligtvis.

    SvaraRadera