31 maj 2019

Kafé-fynd och farhågor som Pausbilder

Sista cykelturen innan resan till Italien är avklarad. Kameratagningarna från den får bli som Pausbilder i Bloggen, är tillbaka i slutet av juni.

Maj månad har behållit värmen (vissa dagar hettan) längre än normalt. Även regnperioden är senare än brukligt. Men i torsdags var det mulet och perfekt cykelväder, det till och med kom lite regnstänk.

Det kan verka osannolikt, men jag gjorde nya upptäckter i vägnätet bara 7-8 kilometer hemifrån. Och hittade två läckra kaféer (och ett nytt på mer kända marker).

Det blev inte långt, bara 25 kilometer. Men länge, över 5 timmar med alla stopp för frukost-, fika-, foto-, läsk- och lunchpauser. "Min melodi" nu för tiden.


Så här blev det, bildmässigt;


Första stora överraskningen,
Chada Café med djurfarm och blomsterträdgård.












Lokalen där den forna "Svenskrestaurangen" låg,
som serverade goa köttbullar, har legat öde länge,
men nu verkar få en ansning.

Nästa café-fynd fick jag goda vibrationer av,
men får vänta till återkomsten. Bara foton denna gången.






Det blommar och det ruttnar. Men gamla helgedomar består.





"Mellan varven".








30 baht för kaffe eller läsk,
nära Carbon Factory inte långt från McKean Institute.




Härliga tider. Underbara tio år har passerat.
Men det tornar upp mörka moln på Immigrationshimlen.
Det ryktas om andra regler för "pensionärsuppehåll".
Som jag nog inte klarar . . .


Än finns en strimma ljust hopp.


I slutet av juni ska jag förnya mitt 1-års uppehälle.
Får be till Buddha att tidigare regler ännu gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar