26 maj 2019

VESPA party på hemmaplan

Hela lördagen hade varit tryckande varmt. En kort åskskur tidiga kvällen blev befriande och jag kunde ta en promenad. Ett speciellt ljus efter solens sista strålar mot mörka molnen lockade att ta med kameran. Ljusfenomenet försvann när jag kommit på gatan, men kameran fick jobba med något helt annat.

En ödetomt bara cirka 200 meter hemifrån har sedan en tid varit oiordningställt för marknad, men tills i går hade jag inte sett någon aktivitet där.
"Knuttar" på Vespa hade nu en träff. Med musik, mat, öl och diverse försäljning.

Kul med denna Italienanknytning veckan innan jag ska flyga till Milano och sedan träffa kompisar vid Gardasjön.

Huruvida det blev Vespadans eller inte vet jag ej, allsvenskan i fotboll lockade - och sedermera gladde något alldeles enormt!


Jag blev erbjuden
att slå mig ner vid ölserveringen alldeles framför musiken.
Det var lätt att tacka ta till.












En Schweizare hade kommit med "en katt bland hermelinerna". Ciao!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar