20 maj 2019

Kort kort utflykt till Bangkok

Ja, jag har gjort en kort utflykt för att ta kort i Bangkok. Fotoklubben där, Bangkok Photographers Group, förlade sin åttioandra Photo Walk till tvärs över floden Chao Phraya där expressbåten har sin ändhållpålats.

Så långt upp floden man kan komma med båt som transportmedel alltså. För att säkrare komma dit i rätt tid tog jag tunnelbana och taxi, ändå cirka en timmas restid till Nothanburi Pier. Därifrån en liten färja som ideligen pilar tvärs över floden. Tillbaka valde jag Expressbåten, också en timmas färd till Chinatown kvarteren för att gå till Hualamphong och tunnelbanan sista biten till hotellet.

Oftast är det väldigt intressanta områden de väljer för dessa månatliga fotovandringar, men jag måste erkänna att denna var, för mitt vidkommande, den minst intressanta hittills. Till två tempel och avslutningsvis en stor park. Inget större folkliv, men det fanns nog medlemmar som uppskattade det.
De bilderna jag tog i folkvimmel var på reträtten efter flodfärden.


I brist på folkliv tittade Musse Pigg fram lite försiktigt.







För vissa finns det alternativ till kaffe som uppiggning på morgonen.

Stort och smått vid ena templets sevärdhet.

Visst djurliv också vid det templet.




In i parken:



Parken tangerar floden Chao Phraya.
Denna lilla krabaten rörde sig inte fastän jag var bara en meter ifrån.

Gruppen skingrades efter besöket i parken,
några fikade vid nyöppnade kaféet Amazon Café vid färjelägen.
Tror det bara var en fotograf förutom mig som tog färjan tillbaka.

Bolaget har ett kontor i vid ändhållplatsen Nothanburi.

Under en järnvägsbro.

På flera ställen åker lokala färjor tvärs över floden, mest för lokalbefolkningen.





Hemmagjorda brygder.


1 kommentar:

  1. Vilken portfölj! Många fullträffar! Gotte

    SvaraRadera