23 november 2021

Walk in a Bangkok Park

Årets första besök till Bangkok blev äntligen av. Bangkok Photographers anordnade en foto-vandring den 7 november.

Pandemin tillåter ännu inte vandringar i stora grupper bland befolkningen. Offentliga parker är öppna och där kunde vi röra oss fritt, utspridda som vi blev, fast med mask på förstås.

Temat växter och blommor är inte mitt favoritområde, men kul med ett avbrott från vardagen i Chiang Mai där jag varit fast sedan en kort utflykt i mars, som blev avbrutet på grund av den då skenande covid-smittan. Nu är läget bättre och med vaccinationsbevis reser man obehindrat inom landet.

Som du kanske sett tidigare i Bloggen gjorde jag ett inslag om mina egna vandringar och resor i Bangkok de två dagarna innan söndagens träff med gruppen.

Här kan du klicka in på gruppens hela digitala Magasin. Och här vad jag tyckte var intressant från parken: (sex av dem kom med i gruppens Magazine)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar