13 juni 2012

Tempel som tempel

"Har man sett ett tempel så har man sett alla."  Så resonerar vissa personer, jag gjorde också det i början. Men vid närmare titt så har varje tempel något unikt. Och vissa har något extra intressant. Jag ser oändligt många tempel på mina cykelturer. Inte alltid stannar jag till, men är det liv och rörelse brukar det vara speciellt intressant. (En gång vid en tempelfestival vann jag tvättmedel på ett fiskdamm-lotteri.) I söndags, på hemväg, cyklade jag förbi en stor marknad alldeles intill ett tempel, vilket fick mig att cykla in i tempelområdet. Redan innan var jag glad och upprymd av dagens tidigare händelser. Kände ett slagt lyckorus över att vara priviligierad att leva som jag gör. Att ha möjligheten att leva ett liv så kollosalt intressant och annorlunda från förra hemlandet. Den sinnesstämningen går inte att förmedla varken i text eller bild men jag tyckte just då att nedanstående motiv förstärkte det hela.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar