02 november 2014

BONUS, efter lång väntan med cykelklubben.

Chiang Mai Sunday Cycling Club hade Mae Jo som mål denna söndagen. Normalt med samling och avresa från Thapae Gate vid 8-tiden. Men efter lång väntan och ingenting hände drog jag iväg själv. Kom inte långt förrän jag fick bonusupplevelse, en speciell ceremoni vid ett tempel.
Vackert klädda kvinnor i sina folkdräkter, flera musikgrupper, stora penninggåvor i form av dekorerade "träd", en(1) pojke utsmyckad som inför invigning till munkliv, en ponnyhäst, nyss avslutad måltid, annalkande parad.
Av all utstyrsel att döma förstod jag att det var ett speciell bergsfolk (hilltribe) som hade ceremonin.

Framme vid marknaden i jordbruksuniversitetet hann jag med lunch, Khao soi chicken, innan den stora gruppen kom fram. På (om)väg tillbaka tog jag med en grupp svenskar och engelsmän till Hell and Heaven Park. Den blev en trevlig 50 km tur, givetvis med en fikapaus.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar