03 november 2014

Ett annat SMULTRONSTÄLLE utanför Chiang Mai

Bara några hundra meter nedströms det fräcka fikastället Bannok Kafae, från tidigare inlägg, ligger en annan gömd Pärla (Hidden Gem) som utflyktsmål.
En restaurang (och Resort) med låga priser. Visserligen ingen diger meny men ett underbart läge.

Namnet på stället har jag inte men det ligger intill en annan (övergiven?) Resort som heter Thierry nå'nting. På Samoeng-vägen bara ett par kilometer från Canal Road.

Denna kaninfiguren hälsar välkommen.

Grunt vatten där kidsen leker.

Och de vuxna nöjer sig med att doppa fötterna.




Själva Resorten undersökte jag inte, förutom en toalett som var av det moderna västerländska snittet. Däremot kollade jag en till synes övergiven del av platsen. Som säkert hade varit tjusig en gång i tiden, men nu förfallen. Med en byggnad som låtit stora träd vara kvar under byggnationen.



Det växer neråt.
Och det växer uppåt.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toaletten i den övergivna delen får avsluta. För att visa på en god tanke att inte skövla utan försöka anpassa till naturen. 


5 kommentarer:

  1. Helt underbart Göte, känner doften av djungel rentav!!!

    SvaraRadera
  2. Kanontips! Vilket fynd! Fast det där med att sitta och äta mitt sörjan tror jag inte så mycket på för egen del;) Villgott

    SvaraRadera
  3. Nästa helg blir det Samoeng loopen. Hoppas jag hittar detta mysiga ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha med fulladdare batterier till kamerorna, det finns många liknande mysiga ställen på den loopen.

      Radera
  4. Sitta i smörjan; Det är ju en perfekt thailändsk kombination. Njuta av mat o dryck samtidigt som man har gratis Fish Spa. Och ha möjlighet att se vattenormar på nära håll (såg en där häromdagen).
    Och Doften av djungel förtränger fotsvetten med råge.

    SvaraRadera