10 november 2014

Hos Chiang Mais Dictator - i gott sällskap

Här är stället man ska visa upp sina fräcka bågar, eventuella spättor och vråliga bilar.
Som en katt bland hermelinerna hamnade jag där på hemväg från en 100 km runda med scooter.

Ett "måste-ställe" för knuttar på sina stora Harley Davidson. Tror nog att även BMW och Ducati är välkomna.

Jag tror att det är "Dictator" som äger stället. Han och några polare satt och kollade ett motor-Magazine när jag kom in och fick se en "meny" liggande på ett bord intill. Tog upp "menyn" för att beställa. Öppnade "omslaget" och såg då att det var en tablet computer. "Dictator" hade sett mitt agerande, kom upp leende och tog hand om sin minidator.

Från den officiella menyn beställde jag en riktigt god Fish Steak med pepparsås.
Nyfiken som jag är gick jag runt bakom kaféet och snabbt kom en man fram och visade vad han höll på med. Han importerar antika bilar och mekar ihop dem till körbara rariteter på thailändska vägar. Pågående objekt är en slags Ford från 1931.

Själva kaféet heter COFFEE TERMINAL och ligger öster om Doi Saket på Highway 118. Sajter på thai här (Facebook) och här, med en klickbar Nostra-karta.

Min svart/röda scooter i gott sällskap.
Dragplåster "Ögonsten".
Mekanikern med en Ford från 1931 Ett nytt krutpaket(?) monterat högst upp (bakom kylaren).
En annan antik bil. Med motor från Canada! (Kan de' va' nå't, S-E?)
Syns tydligt från Highway 118. Kommer man från Doi Saket måste man fortsätta förbi och göra en U-sväng.

2 kommentarer:

  1. Jag ser att Du är i gott sällskap. Om jag flyttar till Thailand,så ser jag att min Honda Valkyria,platsar i sällskapet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle nog bli viss uppmärksamhet. Någon sådan monsterhonda har jag inte sett här.

      Radera