11 november 2014

Lantligt. Idylliskt. Harmoniskt. Samverkande.

Innan jag kom fram till "Dictator" (förra inlägget) hade jag avverkat en härlig sväng bland slingriga vägar öster om Sankampaeng, högt uppe i bergen.

Märkligt, nu måste man klicka på en och en bild för att få större storlek.


Första stoppet vid en grupp som tillverkade dekorationer av bananblad.



Vid en fyrvägskorsning fick jag hjälp av en man som klev ur sin fina bil och sa att via "den vägen" kan man komma fram till stora Highway, fast du får nog fråga dig fram, tyckte han.
Jag drog iväg, på betongvägen som blev till grus/jordväg. Förbi en golfbana under konstruktion, till så småningom bättre asfaltvägar. Kände igen mig (från tidigare cykel- och bilturer) och behövde aldrig fråga. Pratade ändå med vänliga, trevliga arbetare vid vägkanten. Dels en familj som hade skördat någon grönsak, möjligen gurkor. Och senare ett arbetslag som sköljde säckar med ärt(?)växter, kanske tamarind, för vidare transport med bil.

En charmig liten knatte stal föreställningen från detta paret, som packar grönsaker.




-"Det var på tiden att ni hjälper till".

Arbetslaget tar hjälp av en bevattningskanal att skölja sin skörd.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så klart att det blev en fika också, hos Johns Hut, Ban Huay Kaew, utefter väg 3005. 




Samma risfält strax efter fikat.

1 kommentar:

  1. Du tycks ha haft en fin tur. Härliga vyer och intressanta bilder på folk i arbete :)
    /Uffe

    SvaraRadera