22 mars 2015

Bangkok avklarat (för denna gången)

Bangkok har sin dragningskraft. Men efter ett par tre dagar vid varje besök brukar det ebba ut. En sak är dock säker med besök i huvudstaden, man hittar alltid nya motiv att plåta.
Mitt favoritområde är fortfarande Chinatown, och trakterna längs floden. Yodpiman street walk var en ny bekantskap intill Flower Market. En gammal bekant i dess närhet är Gamling; en restaurang, öppen kvällstid. Nu passade jag på att åka dit för att kolla muskien, men efter duon som spelade fram till klockan 22 var det ingen mer livemusic.
Desto mer liv på en nattmarknad utanför. Imponerande hur man bygger upp dessa ställningar varje kväll.


Kvällsmarknaden färdigbyggd.



Intill finns även en cykelaffär. Öppen bara kvällstid.




Som gamling kände jag mig ung på Gamling.
Gamling öppnar klockan 16.  

Va e klockan?
Det blev bara en sodavatten på eftermiddagen.
Fika vid Yodpiman.


På strövtåg i Chinatown såg jag också detta gedigna gamla hantverk.
Mannen bjöd mig att titta in lokalen. Där satt tanten, med en katt till, och skötte administrationen.

5 kommentarer:

  1. Stefan Drugge, ja Bangkok har mycket av mycket, jag får nog försöka ta mig dit nästa år, tack för fina bilder,som vanligt

    SvaraRadera
  2. Perfekt cykeltröja för sommarens cykelturer i Europa.
    Roligt att se att farsans gamla yrke som tunnbindare lever vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte på Sven när jag fick syn på tunnbindaren. Ska jag ta gillandet av tröjan som en beställning?

      Radera
    2. Ja,absolut,om Du har möjligheter att hitta en i min storlek. Garanterat ensam om den när jag kör Eskilsbyrundan.

      Radera
    3. Ha, ha. Ja det skulle säkerligen väcka viss uppmärksamhet. Får se om jag kommer till Bkk på hemresan från utflykten.

      Radera