23 oktober 2015

Cykellopp blev "mata korna" och . . .

Detta är det 733:e inlägget, på dagen 7 år sedan jag flyttade hit.

Det var inte jag som matade korna, men jag fick det på kornet.
Inte heller hade jag tänkt delta i något cykellopp, utan plåta fartdårarna. Dessutom kom jag på scooter.
Dock en dag för tidigt. Etappen av Master Tour Chiang Mai över bergskedjan från Lamphun till San Kampaeng är på lördag.
Istället fick jag ett annat objekt; två män gick och bar stora knippen med högt "gräs" på en åker.
Grönbetet skulle bli till lunch för kor.

Åh hej, upp på ryggen.
Tunga lass.
Av misstag hade jag en annorlunda inställning i kameran. Blev riktigt effektfullt.
Ordinarie auto-inställning.

Omlastning till motordrivet fordon och vidare in till korna.





5 dagar gammal och står på egna ben.

Längre ut mot bergen vallades andra kossor och åt i det fria.


Snälla djur, kände ingen koskräck.




Ändå längre ut mot djungeln denna vackra vy. Det kom faktiskt några regnstänk.



Inte långt från dammen, tillbaka mot civilisationen,
men ändå långt ut i bushen hittade jag ett fräscht lunchställe,
tillika läderfabrik av namnet att döma; HIGHLAND Leather.


 Tvärs över vägen, granne med restaurangen, låg denna gamla gård. Jag var "på landet".


I skogskanten såg jag också något, i denna delen av Thailand, ganska ovanligt. Gummiplantage.
Hög tid att tömma skålarna.

Det var ganska nära till korsningen med vägen till San Kampaeng Hot Spring.
Och för tidigt för kaffe, som jag istället hittade på en annan avtagsväg, halvvägs till Doi Saket.
Uncle Lee coffee hade varit öppet bara en månad.
Trevligt ställe, långt från närmaste bebyggelse.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar