01 oktober 2015

Inte-favorit-runda i repris

Maj 2013 cyklade och bloggade jag här första gången. För att få "hela bilden", framför allt kartor, är det lämpligast att jämföra med det inslaget. Då använde jag rubriken Avkrok.  Väl så passande hade varit Gömda Vägen (med anspelning på Gömda Dalen).


I går blev det ungefär samma sträcka till och från "Gömda Vägen". Fast för en gång skull skippade jag Praw Plean och berget bakom, det skulle komma mer bergsklättring.

Till min glada förvåning hade vägen förbättrats. Med jämn och fin betong. Den glädjen varade till och förbi byn Huay Sieo.

År 2013.
Samma avsnitt 2015.

Bara 8:or
Även lutningsprocenten var utsatt. 8 % klarade jag ganska galant i första stigningen. Men de andra två backarna med samma skyltning var betydligt brantare. Skyltmakaren hade nog bara åttor den tillverkningsdagen.


Efter byn med Royal Project hade grusvägen samma eländiga ojämnheter.


Efter cirka 5 kilometer på detta gropiga underlag och alldeles innan Ob Khan-vägen visade en skylt på "någonting" 100 meter in på en avtagsväg. Jag svängde in och kom fram till ett toppenmodernt bygge. Som är ett tempel!
Munkar planterade buskar efter goda råd från två civilister. En av de byxklädda hade varit med och lett konstruktion av en svensk semesterby på Phuket.

Donationer hade finansierat denna flotta Hideaway för munkarna, hmm.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar