13 januari 2023

Hund o Katt, Happy, Ris o Cement, nytt kafé på Cykelturer

Fredag den 13de - vilken lyckodag.

Vindjacka på första halvtimman i 19 graders svalka, sedan värmde solen tillräckligt till som mest 29 gradig värme.

Cykelturen gick först till Bor Sang, känt för tillverkning av vackra paraplyer.
Ett rykte cirkulerade att den årliga Umbrella Festival skulle starta i dag. Det officiella programmet visade 20-22 januari så jag var lite skeptisk men tänkte att det kunde ändå bli en fin cykling i dess omgivning . . .

Cykling med paraplyer är ett klassiskt inslag i denna festival. Väggmålingen vittnar om det. Undrar om kvinnan på vägen tränar för nästa veckas invigning?
 

. . . Och så blev det. Med karta i mobilen som hjälp hittade jag småvägar och korsade så småningom Hw 118 och kom därefter direkt in i mer kända cykelmarker.

 

Precis innan stora vägen träffade jag på en skola och barnen flockades runt mig. Mest blev det fotbollssnack. Jag sa Zlatan men ungarna kontrade snabbt med Mbappe och Messi.


Hunden vid lunchstoppet biter folk ibland sa matmor. Men den biter bara män, inte kvinnor. Jag blev varnad att inte gå för nära.


Katten hade hittat en fin solglänta.


För övrigt så är det Gott Nytt År,
skaplig sikt, rissådd och cementgjutning.
Alltid händer det nåt . . .









Häromdan också en cykeltur till Huay Tueng Tao och fyndade ett nytt kafé.





 



En pensionerad militär (t h på övre bilden) öppnade kaféet i början av 2023.



London calling.

Härlig utsikt över sjön, serveringshyddorna och berget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar