01 januari 2023

Två dagar - två år

Med betong på DAGAR, inte en enda raket- eller kvällsbild. Det slog över till nytt år utan att jag gjorde något större väsen av firandet. Fyrverkerier märkte jag av, hemma i lugna vrån.

 

Bilder från Nyårsafton, en förmiddagspromenad.



Hann precis ta bilden innan flickan till vänster tog av sin varma mössa.
Damen fortsatte obekymrad att sjunga, på engelska, när jag frågade att fotografera.



Nyårspresenter till personalen på Montha.
En minihund har också fått en Jul- och Nyårspresent.
 
 


Med ett FLIP blev det rätsida på nya årtalet.



Och jag gjorde årets första scooterfärd.

Lunch Tara Coffee, längs Samoeng-vägen (Hang Dong).

Detta templet, Wat Intharawat (Wat Ton Kwen), populärt att besöka för lediga thai.


På väg till Grevinnan ? (Hon i vitt kanske?, se Bloggen från juni 2018)
Jag svepte in i samma trädgård som för 4,5 år sedan.
Nu också med leksaker på ett stort bord.




Själv var jag på väg till kaffe efter maten, en trappa upp.


Längs floden Ping hemåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar