02 april 2023

Fly(ge)r från dåliga luften till kustnära södern

Hoppas hitta samma vägar som år 2010, då på cykel. Nu med min egen scooter som jag postade(!) i torsdags. Ja, Thailand Post har "stora kuvert"✉ 📦 även för motorcyklar.

 

Bild från Cykelresan 2010,  som också är min Profilbild för Bloggen.

 

Jag flyger direkt till Hua Hin, tar därifrån tåget till Prachuap Khiri Khan där scootern bör vara framme på tisdag-onsdag. Sedan är planen att åka kustnära vägar till Chumphon och återuppleva samma trakter som jag cyklade (åt motsatt håll) 2014 och 2010, se denna länk från första resan.  Kanske fortsatt vidare mot Surat Thani och ... ❓ om kroppen känns bra, 💪🌄🌅, det får ge sig efterhand.


Komplement till bilderna i Blogglänken från 2010:

Tror även dessa motiv från 2010 är från icke-turistiska Tung Pradu.

Songkran firande Ban Krut.

År 2014 cyklade jag 820 kilometer och passerade samma grusväg som ovan (i länken, där mannen håller upp en 2 meter orm).

Frågan är om jag orkar lika långt i år - med motor till hjälp? Ska göra korta rapporter i FB och förhoppningsvis ett större reportage efter hemkomsten om några veckor.

 👋🎬➰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar