01 december 2011

Cykeltur sista november gav bilder i parklass.

Lunch-set på japanskt sätt.
Vid Mae Jo golfrestaurang.  (En liten
svensk flagga var klistrad vid servetthållaren.)
Jag avslutade november med en rejäl cykeltur. Hade funderat ut två tänkbara rutter, men väl ut på den ena blev det en sväng åt ett tredje håll. En bit ut på Doi Saket-vägen svängde jag in vänster bland småvägar. Förbi flera tempel varifrån några motiv fastnade i kameraminnet. Kom så småningom fram till ett område där folk försöker slå hål. För mig är platsen ett utmärkt "vattenhål" för vätskepåfyllning och mellanmål. Stärkt av kycklingproteiner och ris cyklade jag vidare upp till Mae Jo Farm, universitetsområde med odlingar i utbildningssyfte. Ett fint område med klar utsikt över närliggande berg samt Chiang Mai i dis. Sedan bar det lätt nerför till själva universitetet där de förberedde en tio dagars utställning, tema jordbruk, frukt och grönsaker. Det är inte för inte att Mae Jo University kallas sig Home of Cowboys.
Innan jag kom fram till Ping River som jag följde tillbaka såg jag mer arbete på temat jordbruk; riströskning i både gamla och moderna metoder.  Det blev en härlig glidartur, 78 km. (Upprepar; större bild vid klick.)






















En del av utställningen i Cowboy-universitetet.

























Lotusblommor som växer vilt.


2 kommentarer:

  1. Tack för mycket trevlig blogg!
    Skulle du kunna lägga in en karta på hur dina cykelturer gått?
    Ett extra "plus-i-kanten" vore att markera på kartan ungefär var bilderna är tagna.

    MVH
    Jens i Götet

    PS. Jag tycker du ser mager ut på fotot. Ska jag ta med mig fläsklägg och kålrötter nästa gång? DS.

    SvaraRadera
  2. Hej Jens. Matchvikten är konstant. Men ta gärna fläsklägg och rotmos, det vore mumma!!!
    Apropå inritning på karta; översiktskartan är för detaljfattig och närkartan begränsad i omfång. Kanske google-map skulle funka, får se framöver.

    SvaraRadera