13 december 2011

Nytt Kafé i "Dolda Dalen".

Infarten är lätt att se, med stora träd som blickfång. Gillar thaihumorn med texten NO framför WiFi-logon.
Stora trädet vid infarten.
Med andehus som
får daglig omsorg.
Mitt favorit-cykelstråk, en lättkuperad slingrande väg i randet till det stora berget Doi Suthep med en rundslinga i Dolda (Gömda) Dalen, har blivit än mer attraktivt.

På bekvämt avstånd hemifrån, ca 10-12 km, har där öppnats ett mycket trevligt kafé. Som även serverar thaimat. Görfräckt placerat och planerat med ett litet vattendrag rinnande i direkt anslutning. De raka höga palmerna planterades för 30 år sedan berättade dottern i familjen. Ursprungligen kommer ägarna från Bangkok. De hade detta stället som rekreation under många år och är nu bosatta i Chiang Mai. Under ett tidigt besök möttes jag av att dottern "gick ronden" och delade ut de dagliga gåvorna till "innevånarna" i andehusen i omgivningen. De stora djungelträden vid infarten är långt över hundra år. Baan Suan Ka-Fe öppnade i november och är ett perfekt utflyktsmål, inte minst i samband med Royal Flora 2011.







Bakverk, mums . . .
Planterades för 30 år sedan.
Cykelvänligt. Flera Mountainbike-turer från berget avslutas här.
















6 kommentarer:

  1. Bra tips, sådant gillar jag!! Tack

    SvaraRadera
  2. Kanske lite långt bort för lussekaffet i år. Men välkommen hit en annan gång.

    SvaraRadera
  3. Märkligt sammanträffande, jag var där för första gången idag med. Körde fel på småvägarna och hamnade där av misstag. Ett verkligt charmigt ställe, värt ett blogginlägg....

    SvaraRadera
  4. Inte illa Ivar. Köra fel och hamna så rätt!

    SvaraRadera
  5. Tillbringar sju dagar i Chiang Mai (för 2;a gången) i januari, skulle Du kunna tänka dig skriva ner lite "stolpar" hur man kan cykla denna tur?

    SvaraRadera
  6. Karin; kontakta mig per e-mail (adressen hittar du i bloggens högerspalt) för mer utförlig vägbeskrivning. Jag visar gärna.

    SvaraRadera