10 juli 2012

Hemväg från festivalerna

Molnen tornade upp sig som svarta draperier. Regnet kommer snabbt och oberäkneligt, så jag drog mig tillbaka. Så gjorde faktiskt också molnen, just i höjd med en nybyggd Lodge och restaurang. Jag stannade till för en angenäm lunch. Ett läckert Hide Away i lugn och avskild natur med god och billig mat, med mera. Och en suverän hemsida.

Tillbaka på den stenbelagda vägen kom molnen tillbaka. Och på avstånd regnet.

Här skiner solen fortfarande och ger skuggor av annalkande molnen.
Lite mer till höger syns regnet.
Hann precis ut på asfaltvägen och kunde hitta skydd.
Inte alla inväntade att regnet skulle sluta. Folket är vana vid dessa förhållandena, men vissa saknade ändå regnskydd - det kyler!
En halvtimma senare uppehåll och jag fortsatte cykla. I San Kampaeng var genomfartsvägen avstängd.
- Omvandlad till marknad, Walking Street
En lugn och stilla marknad (varje lördag), där lokalbefolkningen träffas för att umgås och handla den nödvändiga; mat, kryddor,
frukt, kläder, husgeråd med mera. Inga turister, inga souvenirer, ingen musik. Som att vandra genom en levande tavla.
Mellanmål (på marknadsgatan). Ja, jag har lärt mig uppskatta Sushi !!!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, mycket sensibelt och bra. Är de verkligen tagna av en man utan glasögon? Jag tycker absolut du ska börja med copyright och vattenstämpel. Regn fräschar f ö inte bara upp vägarna utan även sötnosar kan ju fulländas med en ordentlig skur. Men gat-sushi, är inte det lite väl vågat i subtropikerna? I Murmansk skulle det väl gå an, men i Chiang Mai!? Eller fick hundarna prova en portion först? Gotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag retuscherar bilderna har jag glasögon, det får duga. Det kom förbi några "sötnosar" i bara blus i ösregnet, skulle platsa i Miss Wet. Inte offrar jag en Sushi-bit på en hund, det kostar ju 5 baht (inte hunden men varje Sushi-bit).

      Radera