08 juli 2012

Kite Flying. Flyga drake.

 

I lördags hann jag med två festivaler på samma cykelutflykt. Först en Kite Flying Festival på ett stort fält i paraplybyn Bor Sang. 
Utan att veta några tider svängde jag in där vid 12-tiden. Ett fåtal drakar i luften under svåra förhållanden, för lite vind. Men runt klockan 3 kommer vinden att bli starkare sa en äldre genlteman med leksinnet kvar. Han hade till och med varit i Sverige för liknande uppvisning. Jag kanske kommer tillbaka, sa jag och fortsatte till nästa begivenhet. (Om du fortsätter kolla bloggen kan du se det i nästa inlägg.)
Det var inte mycket aktivitet under tiden jag var där (och jag kom/hann heller inte tillbaka), så jag kollade upp en film om Thailands Kite Flying International Festival. Görfräckt, och ett tips till nästa år.

Ingen vind.     Vidare till nästa festival . . .

På vägen dit såg jag detta stora fiskafänge i grunt vatten. När jag kom tillbaka var flodbädden torrlagd.
Efter 25 km ganska tråkiga raka vägar, in i mer intressant omgivning.
I utkanten av vildmarken kunde jag se röken av nästa happening.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar