29 juli 2012

Utgångspunkt balkongen


Elektrikern heter Ström, om det kan vara till någon ledning.
Min balkong har jag inte nyttjat speciellt mycket. Inte alls egentligen. Förutom att städa den. Och sträcka mig ut från för att ta kort på utökat kabeltrassel. Ett tillskott (till kabeltrasslet) var en välkommen gatubelysning, i form av ett enkelt lysrör. Dagen därpå utökades trasslet med en internet-lina. Fastän elstolpen lutar betänkligt finns det alltid plats för fler kablar.



















Här finns vackra balkongstolar
 att köpa, ifall, ifall.

Dagens cykeltur avbröts/uppsköts efter 200 meter. En liten regnskur fick mig att vända. Och jag fick tillfälle att städa balkongen. Av med hela cykelmunderingen och på med städkläder, det vill säga kalsonger. Regnet upphörde och jag blev genomsvett och uppvärmd efter städningen (behövs inte mycket i denna fuktiga värmen).






Ut igen och genomförde för en gång skull hela den tänkta rutten. Förbi Chiang Mai Canyon, tunga backar till och från Obkhan National Park, Hang Dong, Ban Tawai och efter floden Ping tillbaka. 73 km.





Grodhopp i floden vid Obkhan Park, inte lika högt.

Våghalsiga tjejer, hoppar i grustagen Canyon, nog över 10 meter.



Lugnare vatten, kvällstur med middag på lyxkryssning i floden Ping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar