24 oktober 2013

Ethnic Cultural Park, Vientiane

Den ligger egentligen utanför huvudstaden.  Bara en knapp kilometer efter gränsövergången från Nong Khai. Syns från vägen. Parken har sett sina bästa dagar, det mesta är förfallet. Det är nog inte många som stannar till här, en och annan nyfiken cyklist kanske.
Att den kostade 5.000 Kip i inträde såg jag vid utgången.












Det finns en annan större sevärdhet, med stora statyer, cirka 4 km åt andra hållet. Den "hoppade jag över". En motsvarande finns på Thaisidan, kommer i bloggen inom kort.

I parken finns djur i bur. Jag köpte chips att mata björnen med. Det blev en björntjänst, den ville inte ha den sorten.

Den var inte farlig, villa bara ha sällskap verkade det som.




Några män gjorde en fälla i utloppet av ett rör. För att fånga nykläckta dinosaur?

2 kommentarer:

  1. Verkar vara ett ganska ruggigt ställe. Och vare sig svenskt kaffe eller grisfest kan man väl tro. Får bli en anteckning i svarta boken.
    Grattis till Thailand förresten, som fått ha en hederlig cykeltursexpert och inspirerad kameraman i fem år!! Och du har väl aldrig varit i sån kanonform förr?! Om nu km-uppgfiterna i bloggen är att lita på. Men fortsätt fortsätt - vi vill ha mer! Ryggdunk från Villgott

    SvaraRadera
  2. Kilometrarna är i alla fall mer korrekta än mil. Efter att jag såg översättningen av mil till engelska aktar jag mig för att skriva den svenska avståndsmåttet mil.

    SvaraRadera