31 oktober 2013

Obehöriga äga tillträde

Välkommen upp!
Thailand är lättillgängligt. På många sätt. Att obehindrad gå in på en byggarbetsplats till exempel.
    Jag stannade till vid ett nybygge för att plåta ett motiv, men det hann försvinna innan kameran kom fram. I stället dök en glad målare upp, som ivrigt visade att jag kunde komma upp och fotografera runt om i bygget.
    Förbi leende jobbare på markplanet ändrade jag två trappor och kom fram till målaren, som på nytt visade med händerna att jag kunde gå runt och plåta.
    I trappan på nerväg mötte jag några "inspektörer", som även de, med små leenden, verkade obekymrade över min närvaro.

Ett nytt hotell är på gång i ett attraktivt område i Old City, Gamla stan.
Så här ser det nu i nuläget:



Sängstomme.
Jobbarna har egna bon i blivande boningen.
Likt trycket på högra elektrikerns tröja, ser jobbet lite avigt ut med västerländska ögon.
Musik under arbetet hör till varje arbetsplats.
Inget korridorsnack här inte.





















Målaren har hittat mer plankor och ribbor att balansera på.

2 kommentarer:

  1. Kan Du skicka några sådana byggubbar till mig. Med bon i boningen så slipper de trängselskatten i Göteborg.
    Mvh Strong Legs

    SvaraRadera
  2. Ja, inte skulle de behöva pendla till och från jobbet. Men vinterfordrade sovsäckar vore tacknämligt. Målare behöver du väl inte, det finns ju på nära håll i andra kretsar.

    SvaraRadera