05 januari 2014

Avtryck Bangkok 3 (3), Chinatown

Tredje delen och sista avtrycken av mina intryck från nyårsutflykten i miniformat.

Från järnvägsstatíonen Hua Lamphong är det gångavstånd till Chinatown. Över en kanal bara så är man där. Vill man spara benen till pulserande Yaowarat Road tar man buss från Rama IV Road.

Yaowarat Road, från bussfönster.

Årets första dag, och full kommers i juveleraraffärer.
Lite off den stora trängseln.


En katt hade hittat en miniugn att vila i. Och fick besök av främling och kompis.

Kaffefadern, med sin "computer". Jag kom förbi en kaffegrossist där jag blev bjuden att provsmaka gott kaffe.
Får fejset fixat på trottoaren.
Siktar uppåt?
Prylar, komponenter, reservdelar, allt finns i Chinatown.

6 kommentarer:

  1. Jag som bara hittar tygrullar i min del av China Town....måste nog ta att vidga mina vyer lite. Gott Nytt År hoppas du har fått en bra start på Hästens År.

    SvaraRadera
  2. Förståeligt, dina besök är ju affärsmässiga. Gott Nytt (galg)År.
    Hästens år associeras med glädje, flexibilitet, humor och fest. Om det inte vore för den galna "politiken" i landet.

    SvaraRadera
  3. Hej ! Attans vad jag längtar till Bangkok när jag ser dina bilder och läser det skrivna! Fortsatt regnigt, plaskigt, dimmigt och mörkt i Umeå. Snart stundar JVM-final i hockey...Sverige mot Finland, huga. Hittade en artikel om Chiang Mai i avseende som jag tror du varit inne på i förutvarande inlägg: http://www.asiasentinel.com/society/chiang-mai-thailand-grows/
    Glad trettondagsafton ! Önskar Uffe & Jeab

    SvaraRadera
  4. Chinatown i Bkk är ALLTID intressant att besöka! Bra artikel du hittade; här finns köpcenta, kineser och bangkokbor i överflöd. Saknar cykelbanor och skytrain.

    SvaraRadera
  5. Instämmer! Var...om inte i Chinatown hittar man roliga motiv att fotografera? Hur trivs du med nya Canonen förresten?
    /Lung Nok

    SvaraRadera
  6. Canon är kanon till actionbilder. Jag har mycket kvar att lära om fokusering.

    SvaraRadera