01 januari 2014

Plan B - Central World, Bangkok.


"Vinterkläderna" lät jag vara kvar i Chiang Mai.
Huvudstaden bjöd på shorts-väder. Därför valde jag plan B
och Nyårade vid Central World.

Gatan spärrades av för trafik vid 17-tiden. Då ringlade redan köer till restaurangområden, som öppnade efter klockan 18. Ölsorterna Chang, Singha och Tiger hade egna områden med servering och musik. Den stora publiken strömmade till på gatan utanför. Det blev smockfullt med folk, de flesta med blinkande lysen i håret. Jag gjorde ett fruktlöst försök att komma fram till stora scenen, men vände och valde att stå längre upp på gatan.

På väg till insläpp från Pratunam-området (jag hade gångavstånd från hotellet).
Trångt, trångt intill "öl"-scenerna utanför själva Central World.



















Stora scenen ut på gatan Rachadamri.

4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År.....jag tog det betydligt lugnare vid tolvsnåret, sabaii sabaii

    SvaraRadera
  2. Apropå nyåret, The Nations inne-och-ute-lista: Cykling står med som innepryl under rubriken "Motion" (eng.) ! http://www.nationmultimedia.com/life/So-you-thought-you-were-in-30223123.html

    SvaraRadera
  3. Glömde lägga till att jag twittrar sen ett par månader tillbaka, undrar förresten om man säger kvittrar som Svensk !? :-) Adressen här utifall att du vill spana: https://twitter.com/Fenrisonn

    SvaraRadera
  4. Annika; det var en intressant engångs-upplevelse, men jag kommer inte att göra om det.
    Ulf; så träffande med te i den listan, hade enormt kaffesug och såg en bekväm servering i ett stort varuhus. Irrade mig dit några våningar ner och kom till - en salong med teblask, bläää! Cykling på listan desto roligare, kul att vara "inne" när man är ute och cyklar.

    SvaraRadera