19 januari 2014

Jordbruksdag. Risfest.

För några dagar sedan såg jag att man höll på att ordna till en festplats. På lördag skulle där bli ett jippo. Jag cyklade dit, cirka 10 km norrut efter floden.

Där har man ett slags lokalt kooperativ, som jag fick syn på för ett år sedan då jag passerade. En kvinna som då ledde en kurs för traktens bönder kände nu igen mig och hälsade mig välkommen på lördag.



 

 


Kolla in dojorna.
LIFE is to short not to LOVE.
Fin(a) produkt(er).




Cow"Girls" bland VIP-gästerna, som alltid har fina soffor nära scenen.
Huvudsyften var att visa upp ris, och få pris för det.

Givetvis fanns också andra kringarrangemang.


Barnen lekte i ett vattendrag . . .
. . . tills en hund flöt förbi. Den kunde INTE simma.





Tuppägare med sin "baby".

Risbrännvis(?)

2 kommentarer:

  1. Du kanske ska "sadla om" till bonde..... och skaffa dig en "fin produkt" i rutig skjorta och tajta jeans ;).

    SvaraRadera
  2. Ha, ha. Den (kommentaren) var bra. Det gäller bara att hitta en ledig "produkt".

    SvaraRadera