18 maj 2015

Äntligen MULET och REGN

Den heta perioden verkar vara över för i år. Tack och lov.
Det är påfrestande med stekhet sol och temperatur upp till 37-39 grader.

Hinder vid vägkorsningar. Ska väl också hålla bort bilar och de flesta motorcyklar från cykelbanan.

I söndags såg vädret lovande ut för en cykeltur. Jag hade tänkt ta en sväng genom militärområdet till Mae Rim. Följde den förnämliga nya cykelbanan, som nu är helt klar till 700 Stadium. Vidare på samma led, som är under konstruktion, till avtagsvägen mot Huay Tueng Thao där en gammal cykel- och motionsslinga leder till sjön bakvägen.


Massage i väntan på nya arbetsuppgifter.
Arbetet med cykelbanan är "i full gång".
Här såg och hörde jag regnet komma. Ställningarna används för en lokal Rocket Festival vanligtvis i juli månad.
På andra sidan sjön, där grusväg övergår till skogsstig in i militärområdet, upplevde jag ett naturfenomen. Jag hörde regnet. Det lät som ett vattenfall då regndropparna föll mot träden. Denna regnskur,dagens andra, fick mig att ändra planeringen. I full fart tillbaka och sökte skydd för skyfallet som precis hann i kapp mig.
Vid sjön hittade jag sedan ett nytt kafé. Med espressomaskin. Upphällt i en lite udda kopp men riktigt gott, mitt favoritmärke; Hillkoff.


Här är det badsäsong året om. Nu lågvatten. Efter regnperioden i november har vattnet stigit någon meter.


"Glömde" att äta vid denna sjön. Tog igen det vid nästa, en stor damm med mysiga restaurangen runt om. Några med musik på kvällarna.
. . . och till den en Gapraw muu med ris.
Detta stället, med cowboy-attiraljer, hade utsikt mot Doi Suthep.
Fräck tavla, med varierat motiv i olika vinklar.



Efter regn kommer sol. Stämmer bra i dessa trakter, sällan att det regnar en hel dag i sträck.

2 kommentarer:

  1. Hoppas nu det stämmer -att den varma perioden är över! Snygg regnbild!

    SvaraRadera
  2. Jag var till Örebro I helgen +5 och regn vidrigt!!!!

    SvaraRadera