08 maj 2015

Graffiti och andra väggmålningar i Chiang Mai

Det blev en konstrunda på senaste cykelturen.

Redan efter en kilometer, på Changklan road, såg jag Graffiti inne på ett rivningsområde. Med ett distinkt blickfång - en gorilla.

Väggmålningar (Mural Painting) vid ett tempel någonstans i Hang Dong, dit turister aldrig når, var nästa anhalt. Med målningar av byliv och risodlingar från gamla tider.

Passande nog på cykelturen kom jag också till ett Bicyclette Café, med fräck design. Innan dess hade jag passerat ett specialdesignat staket(!).







Målningen ovan, från rivningsområdet, har stora likheter med officiell konst utanför US Ambassy.
Utanför Amerikanska ambassaden, vid floden Ping.

Tempelmålningar är från Wat Roi Jan. Kommer ihåg namnet för jag fick det till "hundrajantemplet" (roi står för hundra).



Cykelkaféet med fräcka designen ligger i början på Samoengvägen, efter korsningen med Highway 121. Öppnade för två månader sedan.



2 kommentarer:

  1. Väldigt, väldigt bra. Hur hittar du allt? Helschysst! Villfrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glider sakta. Vrider på huvudet som vore det en pingismatch jag kollar på.

      Radera