19 maj 2015

Nytt CANYON-kafé. Bra cykelväder.

Tidigare har det varit anslag om Danger, don´t swim.
Nu har någon lycksökare startat kafé vid den spektakulära Chiang Mai Canyon. Varningsskyltarna är borta. Kaféet tar 50 baht inträde för badgäster. En liten summa, som helt eller delvis(?) dras av på priset om man handlar i kaféet.
Försiktiga badare kan låna flytvästar.


Dottern 10 år, pratade bättre engelska än mamman, ägarinnan. 



Vädret inbjöd till fortsatt cykling. Via Sanpatong och längs floden Ping norrut blev det hela 87 km. Vilken skillnad molnen gör. Temperaturen höll sig på max 32-34 grader. Kroppen kändes pigg, ett gött friskhetstecken. Fast jag kände att jag behövde mer kaffe. Och lunch på vägen hem.
Ett tempel prickade jag också av. Med urnor som fört med sig många gåvor på morgonvandringarna, men nu ligger och rostar vid en förfallen byggnad.


Längs floden Ping . . .

. . . på skiftande sidor, med Doi Suthep i bakgrunden.
Mer kaffe blev det här. Kul Drink and Drive skylt.

4 kommentarer:

  1. Verkar ju vara ett riktigt bravo-tips! Men är det där som ser ut som en serveringsbricka i själva verket en rektangulär tallrik? Och har du beställt inte en utan tre olika fördärvliga godsaker?? Tårtbiten ser ju helfin ut, men är det en konstskuren mango i mitten eller vad? Och vad är det längst till höger?? Eller är det bara dekorationer alltihopa? Gott-frid...

    SvaraRadera
  2. Jasså, det vattnades i munnen. Lite väl mycket vitt fluff för min smak, det bästa var den skurna mangon - och utsikten.

    SvaraRadera
  3. Vilket ställe....I har gubben och jag bestämt att vi ska utforska Chiang Mai med omnejd, kan ju ta med oss cyklarna och smyga efter dig ;)

    Jag älskar fotot med munkarnas övergivna matkrukor....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni behöver inte smyga, jag guidar och visar jättegärna.

      Radera