22 januari 2013

Taggad fotbollsträning. Kul motiv på cykelrunda.

Måndagens träning för fotbollslandslaget gick i upptrappat tempo. Mest med fokus på försvarsspel. Kul att kunna vara mitt i smeten bland spelare, ledare, mediafolk och tränare. Och höra deras intervjuer och direktiv med mera. En svartelva för onsdagens match mot Nordkorea tog sin form också. Blåvita Jakob Johansson och Tobias Hysén ska starta, liksom Adam Johansson (nu proffs i Seattle).

Ombytta roller.  Mittbacken Daniel Majstorovic attackerar och Tobias Hysén försvarar.

Kroppsspråk. Erik Hamrén demonstrerar och en spelare memorerar handgripligt.
 
 
 
 
Efter träningen fortsatte jag på en cykelrunda, genom småvägar väster om Mae Rim där jag stannade vid ett bygge av en staty. En fontän som ska invigas i mitten av februari. Konstnären hade ett fräckt egentillverkat bälte, som jag fick prova. Han visade också sin Buffalo bil. Fylld med buffelhorn och kranier samt fint snidade trästatyer.

I ett tempel tog denne man en paus i väggmålningen, vilande på ställningen. Notera huvudkudden.
Efter lunch, på småvägar öster om Highway 107, vidare ut på cykelturen såg jag prov på thaihumor.
Fruktplanering vid vägkanten. I bakgrunden skirt gröna nyplanterade risfält.

3 kommentarer:

  1. Du ser verkligen nöjd och glad ut på bilden - fotboll och cykelturer gör dig gott:)
    Att ligga på en burk och sova, kanske är något för alla som har sömnproblem - då måste man ju ligga still! Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt - i båda påståendena.

    SvaraRadera
  3. Hej Göte
    Vad roligt att ni ska gå på matchen i morgon :) Då ska jag se till att följa med här i bloggen på hur det är för er :)
    Heja Sverige!

    SvaraRadera