02 januari 2013

Vat är jag på väg . . .

 
Vat (eller vart) är jag på väg?!
. . . är ofta synnerligen tvedydigt ute på cykelturerna.
 

Vägskyltarna är inte alltid till hjälp.


En sak är dock säker, det blir minst ett stopp för fika.
Här vid ett enkelt litet skjul. Med mycket "bröte", och gott kaffe. Varm Cappuchino för 20 baht.

 
Och nittionio gånger av hundra passerar jag vat (tempel). Ibland med en sväng in i tempelområdet.
Liggande Buddha, nog över 30 meter lång. Hittar svårligen dit igen.
Djur i buddhistiska månkalendern. Orm, i mitten, är årets djur. Denna och bilden ovan panorerad med nya Samsung-kameran.

2 kommentarer:

  1. Den där söta flickan är nog väldigt undersysselsatt. Vilken röra! Panoramorna blev ju bra! Alltid kul med nya leksaker. Tråkigt att inte veta var man varit - ett problem som nog de flesta av oss har nuförtiden. Min Nokia hjälper mig ganska bra med att geotagga bilderna, men det gäller att stanna till och ta ett kort. Fridfullt från Folke

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Röran fanns både fanns både Santa Claus och Snowman. Hon gillade Julen, då hade hon och (buddhist)kompisar bytt presenter. När inte servering eller påfyllning av "röran" sysselsätter henne hittar hon på annat, som att skala kokosnätter. Tack vare ljudet av det hittade jag henne bakom "skjulet". Stanna till och ta kort är min passion.

      Radera