07 september 2014

Kanchanaburi - vid River Kwai

Cykeln på plats i bagageutrymmet. Av med framdäcket, sedan gick det bra.

Det var lite problematiskt att boka resan med cykel. Är cykeln liten eller stor? frågade försäljerskan. Inte liten, inte stor sa jag. Framhjulet kan jag ta isär. Med tvekan gick hon med på det, efter två konsulterande samtal med telefon. Dagen innan avresa fick jag ett telefonsamtal som gick ut på att en extra avgift krävdes för hojen. Samtalet på enbart thai. Okey sa jag till de 145 baht som skulle tillkomma (Kanchanaburi och avgiften var ungefär allt jag uppfattade). En avgift som sedan helt glömdes bort, i alla fall från bussbolagets sida.

Nattbuss direkt Chiang Mai - Kanchanaburi - ja den staden som ligger vid River Kwai. Det tog elva tunga timmar varav jag lyckades sova någon timma då och då. Uppkopplingen är så jäkla sen så det blir bara en liten blänkare i detta inlägget. Mer kommer senare, håll utkik. Några introduktionsbilder:

Lokalbuss, inte lika bekväm som "min" långfärdsbuss.

Fräcka vägskyltar. Mae Num betyder River. Num är det amerikanska fonetiska för Nam, som betyder vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar