09 oktober 2011

Historisk park influerad av Khmer kulturen.

.
Först körde vi längs floden Mae Ping söderut ca 25 km, delvis på en sträcka jag inte cyklat förut. Svängde sedan vänster till dagens mål, (tror inte
jag hittar dit igen utan att fråga mig fram). Sammanlagt blev det 58 km.

I dag gick cykelklubbens utflykt till en intressant Park. "Pho Liang Meun Baan Thai Medicinal Garden."
Den ligger helt ute i "ödemarker". Utanför Lamphun.
En multirik Chiangmaibo har byggd upp denna antika naturpark inspirerad av Khmer-kulturen. En del skulpturer liknar Angkor i Kambodja.
En vacker plats helt i avskildhet från stadens sus och brus.








 

3 kommentarer:

  1. Där är otroligt vackert tycker jag. Var där för ett antal år sedan, men det verkar inte förändrats. Konstigt vore det om det förändrades också, det är ju en historisk park :D

    Psst, jag hittar inte heller dit...

    SvaraRadera
  2. Ser mycket intressant ut, måste dit och se själv.
    Men för min del blir det nog moped.Du får försöka ge mig en vägbeskrivning.....

    SvaraRadera
  3. Ja, visst ligger det bortom allfartsvägar och traditionella turiststråk.
    Ivar; du ska få en grov beskrivning och namnet på thai så får du fråga dig fram, bra sätt att visa språkkunskaperna. Men det får bli efter min utflykt till Chonburi. Ska där beskåda ett evenemang säreget i Thailand, om det nu inte regnar bort.

    SvaraRadera